Deklaracja dostępności serwisu Internetowej Rekrutacji Kandydatów
Uczelnia zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej irk.mazowiecka.edu.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego internetowej rekrutacji kandydatów.
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-30
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-11-15
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne
- niektóre elementy mają nieodpowiedni kontrast,
- niektóre elementy graficzne nie posiadają alternatywnego tekstu,
- focus na wybranych elementach jest niewidoczny,
- niewłaściwa struktura nagłówków,
- nie wszystkie elementy mają prawidłowe opisy dla czytników ekranu.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Na stronie internetowej działają także wymienione skróty klawiszowe:
przycisk TAB zaznacza kolejny element jednoczesne użycie klawiszy TAB+SHIFT zaznacza poprzedni element przycisk ENTER przenosi nas do linkowanej treści
Oświadczenie sporządzono dnia 2024-04-10. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Milena Olszewska
- wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej,
- skargę na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możesz też zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna też określić formę tej informacji.
- Podmiot publiczny ma obowiązek zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni;
- Jeżeli nie można dotrzymać tego terminu, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o nowym terminie, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące;
- Jeśli podmiot publiczny nie może zapewnić dostępu do informacji w żądanej formie, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Jeśli podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnioskodawca ma prawo złożyć skargę.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Poniżej zamieszczono wykaz budynków Akademii Mazowieckiej w Płocku wraz z opisem architektonicznym oraz dodatkowymi informacjami
Budynek przy ulicy Plac Dąbrowskiego 2 Rektorat Wydział Nauk o Zdrowiu
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
- Budynek składa się z dwóch części A i B
- Do budynku prowadzą dwa wejścia.
- Wejście główne (część B) przez dziedziniec od ulicy Zacisze dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Drzwi otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap.
- Wejście boczne (część A) od ulicy Warszawskiej do którego prowadzą schody składające się z 2 stopni. To wejście nie jest wyposażone w pochylnię umożliwiającą podjazd wózkiem.
- W budynku nie występują obszary kontroli.
- Wejścia do budynku oznaczone tablicami informacyjnymi.
Dostępność korytarzy, schodów i wind
- W budynku znajdują się dwie windy- jedna w części A druga w części B budynku. Windy wyposażone są w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, a także posiadają system komunikatów głosowych. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
- Portiernia znajduje się bezpośrednio przy wejściu zarówno w części A i części B budynku. Obniżone blaty portierni dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni. Pietra w budynku są oznakowane, bezpośrednio przy wejściach znajdują się tablice z rozkładem pomieszczeń.
- W obu częściach budynku (A i B) toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na kondygnacjach od 0 do +2.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
- Na wewnętrznym parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem systemu szlabanowego obsługiwanego przez pracownika portierni.
Wstęp z psem asystującym
- Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka migowego
- W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Budynek przy ulicy Gałczyńskiego 28 Wydział Nauk Humanistycznych i Informatyki Wydział Nauk Społecznych
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
- Wejście do budynku bezpośrednie, brak barier w postaci schodów.
- Drzwi do budynku otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni, którego stanowisko znajduje się w bliskiej odległości od głównego wejścia.
- W budynku nie występują obszary kontroli.
- Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.
Dostępność korytarzy, schodów i wind
- Budynek posiada dwie ogólnodostępne windy, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, oraz posiada system komunikatów głosowych, informujących o położeniu kabiny. Na poziom -1 osoba z niepełnosprawnością może dostać się za pomocą platformy przyschodowej. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
- Za pomocą pochylni osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się na poziom 0 znajdujący się po prawej stronie od wejścia.
- Portiernia w której można uzyskać informacje znajduje się na poziomie 0.
- Dziekanat Wydziału Nauk Humanistycznych i Informatyki zlokalizowany jest na poziomie 0, bezpośrednio tuż za portiernią.
- Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych znajduje się na poziomie +1.
- Szatnia w budynku znajduje się na poziomie -1.
- Główne pomieszczenia biurowe i wybrane sale dydaktyczne zostały oznaczone tabliczkami w alfabecie Braille’a i tekstem wypukłym.
- Poręcze klatki schodowej zostały oznaczone nakładkami w alfabecie Braille’a.
- Piętra w budynku są oznakowane.
- Na kondygnacjach od 0 do + 2 budynku zlokalizowana jest toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
- Przy ulicy, naprzeciwko głównego wejścia do budynku uczelni znajduje się ogólnodostępny parking, który posiada 2 oznakowane miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Na wewnętrznym parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem samoobsługowej bramy przesuwnej. Osoba z niepełnosprawnością zgłasza portierowi chęć wjazdu na parking pod numerem telefonu 24 366 54 10 wew. 666.
Wstęp z psem asystującym
- Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka migowego
- W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Budynek przy ulicy ul. Gałczyńskiego 28- wejście od strony boiska Studium wychowania fizycznego
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
- Do wejścia głównego budynku prowadzą schody składające się z 8 stopni.
- Wejście nie jest wyposażone w pochylnię dla osób poruszających się na wózkach.
-
- Drzwi do budynku nie są automatycznie otwierane. Z wejścia przechodzi się do wiatrołapu, różnica poziomu 1 stopień.
- W budynku nie występują obszary kontroli.
- Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.
Dostępność korytarzy, schodów i wind
- Budynek nie posiada windy i tym samym osoby z niepełnosprawnością ruchową nie mają zapewnionego dostępu do pomieszczeń na wszystkich piętrach.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
- Portiernia budynku w bliskiej odległości od wejścia.
- W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi pomoc taką zapewnia pracownik portierni.
- Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na poziomie -1.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
- Przed budynkiem znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
- Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka migowego
- W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Budynek przy ulicy Nowowiejskiego 6 Dom Studenta
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
- Do wejścia głównego budynku prowadzą schody składające się z 2 niskich stopni.
- Wejście wyposażone jest również w pochylnię dla osób poruszających się na wózku.
- Drzwi do budynku otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik recepcji, którego stanowisko znajduje się na wprost głównego wejścia.
- W budynku nie występują obszary kontroli.
- Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.
Dostępność korytarzy, schodów i wind
- Budynek posiada ogólnodostępną windę, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w system komunikatów głosowych. Drzwi do windy nie są otwierane automatycznie.
- Główna klatka schodowa wyposażona jest w poręcze po obu stronach.
- Korytarze i hol umożliwiają swobodne poruszanie się.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
- Pietra w budynku są oznakowane, w holu i na korytarzach znajdują się schematy rozkładu pomieszczeń, dodatkowe informacje można uzyskać w portierni. Obniżone blaty portierni dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
- Na pierwszym piętrze w bliskiej odległości od windy znajdują się dwa segmenty
- (4 pokoje jednoosobowe) dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
- Toaleta zlokalizowana na parterze została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami i sposób korzystania z nich
- Przed budynkiem znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
- Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka migowego - W budynku nie ma tłumacza języka migowego,ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Koordynator ds. dostępności i osób niepełnosprawnych
Aplikacje mobilne
Uczelnia udostępnia następujące aplikacje mobilne: